فواید تشک های ضد رفلاکس برای نوزادان

این تشک ها حتی برای نوزادانی که رفلاکس ندارند مفید است و تا60%از رفلاکس جلوگیری میکند

23 خرداد، 1399

فلاکس موجب کاهش وزن و اختلال خواب کودک می‌شود. نوزادان تا سه ماهگی سیستم گوارش کاملی ندارند و اختلالات گوارشی در آنها شایع است.

این تشک دارای شیب ملایم و استانداردی است که سر و گردن و بالا تنه نوزاد را بالا تر از قسمت پایین تنه قرار می دهد و همین امر در کاهش ریفلاکس نوزاد و خواب راحت تر بسیار موثر است.

- در صورتی که نوزاد دچار سرما خوردگی و گرفتگی بینی شود، راه تنفس بسته می شود و نوزاد به سختی تنفس می کند.

خواباندن نوزاد بر روی تشکی که شیب دار است و سر نوزاد کاملا بالاتر از بدن قرار دارد به این مشکل کمک می کند.

- در زمانی که می خواهید نوزاد را به پهلو بخوابانید، بالشتک های محافظ میتوانند نوزاد را به همان حالت ثابت نگه دارند و کمر نوزاد را به بالشتک تکیه دهید تا ساپورتی برای آن باشد.

- این تشک برای چند ماه اول نوزاد می تواند به عنوان یک بالش شیر دهی عمل کند. مادر آن را روی پای خود گذاشته و به راحتی و با حالت ارگونومیک به نوزاد شیر دهد.

از آنجایی که استفاده کنندگان این محصول رضایت کامل خود را ابراز نموده و آن را جزء یکی از کارآمد ترین محصولات سیسمونی می دانند.

 کنترل ریفلاکس معده در شیرخوار بدون استفاده از دارو به سادگی امکان پذیر میباشد و تنها درصد کمی از شیرخواران نیازمند کنترل دارویی هستند .

شیرخواران ریفلاکسی که تحت تغذیه با شیر مادر یا شیر خشک هستند درصورت رعایت شرایط انتی ریفلاکس و استفاده از شیرهای مناسب و تشک های انتی ریفلاکس نیازی به مصرف دارو برای کنترل ریفلاکس معده ندارند.

استفاده از تشک های سفت و شیب دار ، لباس و وسایل خواب ابی یا سبز رنگ ، موسیقی ملایم یا صدای اب و فن ضبط شده و رعایت دمای ۲۳ تا ۲۴ درجه محیط خواب به بهبود وضعیت خواب شیرخواران و کودکان ریفلاکسی کمک زیادی خواهد نمود .

توجه داشته باشید تکان دادن این نوزادان و شیرخواران در جهت عمودی هرچند زمان کوتاهی ان ها آرام خواهد نمود ولی به علت تشدید ریفلاکس خود منجر به بی قراری بیشتر در میان مدت خواهد شد تشک دارای دو بالشتک محافظ می باشد که در دوطرف تشک با چسب پارچه ای نصب می گردد و از غلت خوردن نوزاد به بیرون از تشک جلوگیری می کند.

همچنین با دارا بودن محفظه های ریز روی خود باعث تهویه هوا در درون بالشت می شود و اگر نوزاد به گونه ای خوابید که دهان و بینی روی این تشک قرار بگیرد، باعث ایجاد تنفس می شود و از خفگی و مشکلات خواب نوزاد جلوگیری می کند.

شیب ملایم تشک، سر و گردن نوزاد را بالاتر از نیم تنه پایینی قرار می دهد و همین مسئله در کاهش رفلاکس نوزاد بسیار موثر است.

جابجا کردن نوزاد و همچنین دادن نوزاد به دست دیگران (اقوام و مهمانان) با این تشک بسیار راحت و مطمئن است.

زیرا این تشک نرم و قابل انعطاف است و به راحتی در دست (آغوش) بزرگسالان جای می گیرد. همچنین بالشتک های محافظ آن باعث می شود نوزاد روی تشک ثابت بماند و به اطراف نچرخد.

پارچه رویه تشک ضد خفگی محافظ دار ، از بهترین پارچه بدون پرز و صد در صد پنبه نخی تولید شده و ابر داخلی آن ضد حساسیت می باشد.

همچنین این تشک در کاور ناییلونی محکم و زیپ دار قرار دارد که جابجایی بهداشتی تشک را در مهمانی ها و مسافرت آسان کرده نوزاد تازه متولد شده بسیار آسیب پذیر است.مخصوصا در ناحیه سر و گردن. لذا جابجایی نوزاد باید با نهایت احتیاط و کمترین تغییر حالت انجام گردد.

- رفلاکس موجب کاهش وزن و اختلال خواب کودک می‌شود. نوزادان تا سه ماهگی سیستم گوارش کاملی ندارند و اختلالات گوارشی در آنها شایع است.

این تشک دارای شیب ملایم و استانداردی است که سر و گردن و بالا تنه نوزاد را بالا تر از قسمت پایین تنه قرار می دهد و همین امر در کاهش ریفلاکس نوزاد و خواب راحت تر بسیار موثر است.

- در صورتی که نوزاد دچار سرما خوردگی و گرفتگی بینی شود، راه تنفس بسته می شود و نوزاد به سختی تنفس می کند. خواباندن نوزاد بر روی تشکی که شیب دار است و سر نوزاد کاملا بالاتر از بدن قرار دارد به این مشکل کمک می کند

تشك طبي انتي ريفلاكس نوزادان

مناسب براي جلوگيري و درمان ريفلاكس و دردهاي كوليكي شيرخواران

مورد تایید و توصیه پزشکان

طراحی شیب دار مناسب جهت جلوگیری از آسیب به ستون مهره ها

دارای حفره های ایجاد گردش هوا ضد خفگی در قسمت سر

دارای بالشتک های محافظ جهت تثبیت وضعیت خوابیدن نوزاد و ضد غلت خوردن

قرارگیری بالاتر سر نوزاد نسبت به بـدن

قابلیت خوابیدن نوزاد به پهلو

دارای شیب حدود پانزده درجه مناسب با ارگونومی بدن نوزاد

مناسب استفاده از بدو تولد تا ۸ ماهگی

ارسال نظر